FUNZIONE FISETINA

Un compostu naturale truvatu in e fragole è altri frutti è ligumi puderia aiutà à prevene a malattia di Alzheimer è altre malatie neurodegenerative legate à l'età, una nova ricerca suggerisce.

Ricercatori di l'Istitutu Salk per Studii Biologichi in La Jolla, CA, è i so culleghi anu trovu chì u trattamentu di mudelli di mouse di invecchiamentu cù fisetina hà purtatu à una riduzione di a calata cognitiva è di l'infiammazione cerebrale.

L'autore di studiu senior Pamela Maher, di u Laboratoriu di Neurobiologia Cellulare in Salk, è i culleghi anu riportatu recentemente i so risultati in The Journals of Gerontology Series A.

U Fisetin hè un flavanolu prisente in una varietà di frutti è ligumi, cumprese fragole, cachi, mele, uva, cipolle è cetrioli.

Non solu u fisetinu agisce cum'è un agente di culore per i frutti è ligumi, ma studii anu ancu indicatu chì u compostu hà pruprietà antioxidanti, vale à dì chì pò aiutà à limità i danni cellulari causati da i radicali liberi. Fisetin hè statu ancu dimustratu per riduce l'infiammazione.

Durante l'ultimi 10 anni, Maher è i so culleghi anu realizatu una serie di studii chì mostranu chì e prupietà antiossidanti è antiinfiammatorie di u fisetinu puderanu aiutà à prutege e cellule cerebrali da l'effetti di l'invecchiamentu.

Unu di sti studii, publicatu in u 2014, hà trovu chì u fisetin hà riduttu a perdita di memoria in i mudelli di i topi di a malatia d'Alzheimer. Tuttavia, stu studiu si hè focalizatu nantu à l'effetti di u fisetinu in i topi cun Alzheimer familiale, chì i ricercatori anu nutatu solu per u 3% di tutti i casi di Alzheimer.

Per u novu studiu, Maher è a squadra anu cercatu di determinà se u fisetin puderia avè benefici per a sporadica malattia di Alzheimer, chì hè a forma più cumuna chì nasce cù l'età.

Per ghjunghje à e so scuperte, i circadori anu testatu u fisetinu in topi chì sò stati geneticamente modificati per invechjà prematuramente, resultendu in un mudellu di mouse di sporadica malattia di Alzheimer.

Quandu i topi chì invechjavanu prematuramente avianu 3 mesi, eranu spartuti in dui gruppi. Un gruppu hè statu alimentatu cù una dosa di fisetin cù i so alimenti ogni ghjornu per 7 mesi, finu à ch'elli anu arrivatu à l'età di 10 mesi. L'altru gruppu ùn hà micca ricevutu u compostu.

A squadra spiega chì à 10 mesi di età, i stati fisichi è cognitivi di i topi eranu l'equivalenti à quelli di i topi di 2 anni.

Tutti i roditori sò stati sottumessi à testi cognitivi è comportamentali in tuttu u studiu, è i ricercatori anu ancu valutatu i topi per i livelli di marcatori legati à u stress è l'infiammazione.

I ricercatori anu trovu chì i topi di 10 mesi chì ùn anu micca ricevutu fisetin anu mostratu un incremento di marcatori associati à u stress è l'infiammazione, è anu ancu fattu peghju in i testi cognitivi di i topi trattati cun fisetin.

In u cervellu di i topi non trattati, i ricercatori anu trovu chì dui tippi di neuroni chì sò generalmente antiinflamatori - astrociti è microglia - eranu in realtà a prumuzione di l'infiammazione. Tuttavia, questu ùn era micca u casu per i topi di 10 mesi trattati cù fisetin.

In più, i circadori anu trovu chì u cumpurtamentu è a funzione cugnitiva di i topi trattati eranu paragunevuli à quelli di topi micca trattati di 3 mesi.

I ricercatori credenu chì e so scoperte indicanu chì u fisetin pò purtà à una nova strategia preventiva per l'Alzheimer, è ancu altre malatie neurodegenerative legate à l'età.

"Basatu nantu à u nostru travagliu in corsu, pensemu chì u fisetin pò esse utile cum'è prevenzione per parechje malatie neurodegenerative associate à l'età, micca solu per l'Alzheimer, è vulemu incuragisce un studiu più rigorosu di questu", dice Maher.

Tuttavia, i ricercatori notanu chì e prove cliniche umane sò necessarie per confermà i so risultati. Speranu di fà squadra cù altri investigatori per risponde à questu bisognu.

«I topi ùn sò micca persone, benintesa. Ma ci sò abbastanza similitudini chì pensemu chì u fisetinu guarantisci un sguardu più vicinu, micca solu per trattà potenzialmente l'AD sporadica [malattia d'Alzheimer] ma ancu per riduce alcuni di l'effetti cognitivi associati à l'invecchiamentu, in generale ".


Tempu di posta: Apr-18-2020